Újdonság a Volkswagenről
2018.12.20.
T-Roc

VW T-Roc – kinek a pap, kinek a papné?

Vannak autók, melyek alaposan megosztják a közvéleményt. Úgy tűnik, a Volkswagen meglehetősen szűk helyre pozícionált T-Roc-ja is ilyen lesz.A Golf padlólemezére épült kocsi – besorolása szerint – crossover, ám sokkal jobban érzi magát kiépített úton, mint közepesen nehéz terepen. Ám ha a Golféhoz képest mégiscsak magasabb hasmagasságot vesszük figyelembe, akkor a szőlőbe vezető dűlőút sem lesz ellenség (különösképp akkor, ha az alapból 16 colos kerekek helyett 17-19 colosat választunk). Ami a méreteket illeti: csak annyival rövidebb a Golfnál, mint a kezelési útmutató vastagsága. Az igazi előny a magasságában (1533 mm) és a szélességében (1819 mm) rejlik.

Mindkettő az utasok nem kis örömére, hiszen elöl-hátul kényelemben utazhatunk négyen. Az ötödik vagy otthon marad, vagy beéri azzal, hogy jobbról-balról „testfűtést” is kap. Meggyőző viszont a fejtér, télen maradhat a női kalap is. Merthogy úgy tűnik – bár ezt egyik prospektus sem írja –, a T-Roc nőies vonásokat is rejt. Ilyen a kitűnően összehangolható ülés- és kormánybeállítás, az egyszerű, könnyen áttekinthető és kezelhető műszerfal, a pedálok ideális távolsága (német precizitás!). Mindössze a belső visszapillantó tükör adhat okot némi mosolyra, annyira kicsi (ennek ellenére biztos hátra tekintést ad).

Mindkettő az utasok nem kis örömére, hiszen elöl-hátul kényelemben utazhatunk négyen. Az ötödik vagy otthon marad, vagy beéri azzal, hogy jobbról-balról „testfűtést” is kap. Meggyőző viszont a fejtér, télen maradhat a női kalap is. Merthogy úgy tűnik – bár ezt egyik prospektus sem írja –, a T-Roc nőies vonásokat is rejt. Ilyen a kitűnően összehangolható ülés- és kormánybeállítás, az egyszerű, könnyen áttekinthető és kezelhető műszerfal, a pedálok ideális távolsága (német precizitás!). Mindössze a belső visszapillantó tükör adhat okot némi mosolyra, annyira kicsi (ennek ellenére biztos hátratekintést ad).
A vidámabb – hadd ne mondjam: Roc(k)osabb – sem vetik meg a jobb oldali pedál lenyomása folytán keletkezett élményt. Nos, ezt a 150 lóerő garantálja is, mégpedig akkor, ha a szaporán váltunk egészen a hatodikig. Bírja ezt a pompásan hangolt futómű, a gumik, a jó oldaltartást adó ülések, melyre garanciával szolgálnak a biztonsági asszisztensek. Észszerű használat mellett (kis rátartással), ideálishoz közeli forgalomban a gyári fogyasztási értékek az általunk próbált T-Roc Style 1.5 TSI ACT (ACT: aktív hengerlekapcsolás) kivitel esetében (város/országút/kombinált: 6.6/4.7–4.8/5.4–5.5 l/100 km) tarthatóak.

A motorpaletta 1.0-tól 2.0-ig tart (három benzines, két dízel), ennek megfelelően az ár 6.1-től 8.8 millióig tart felszereltségtől függően. Német autóhoz képest sok az alapfelszereltséges tétel (halogén főfényszóró, LED-es hátsó lámpa, elektronikus differenciálzár, ESP, front assist, city vészfék funkció, első-hátsó függönylégzsák, tempomat stb.), de a hasznos és divatos extrák hosszabb számlát jelentenek.
 Roc(k)ossága a jól eltrafált rajzolatának (akár a markáns orr-részt, akár a hátsó traktust tekintjük) köszönhető. Akár vidámnak is nevezhetjük a 15 féle színvariációt (a fehér tető, ravennakék kasztniszín párosítás már-már arisztokratikus. Kárpit 9, míg keréktárcsa 15 variációban áll rendelkezésünkre. A sportos változatos vörös féknyerge vonzza a tekintetet.
Összességében elmondható, hogy a VW konszern talált egy rést a palettán, melybe beszúrta a T-Rocot. Tőle eggyel jobbra és balra is van autó: más karakterrel, más célközönséggel, más életérzést sugallva. Érdekes elolvasni az egymásnak homlokegyenest ellentmondó internetes véleményeket: ki öregemberes, ki meg fiatalos autónak tartja a T-Rocot: hát az a pap és papné dilemma.
Ha a vetélytársakat nézzük, a SEAT Arona és a Škoda Karoq jöhet szóba. De hogy tapasztaltabbak legyünk, keressük fel a veszprémi Ring-Autót, ahol testközelből is megismerhetjük a roc(kos) VW alsó-középkategóriás modelljét.